2021. nov 05.

Adamis Bence - A 2021-es év tanára

írta: Deles
Adamis Bence - A 2021-es év tanára

 

 

 Lehet, hogy egy közeli felvétel erről: 1 személy, szakáll és szemüveg

 

 

Adamis Bence Tanár úr nyerte el a 2020/2021-es év tanára díjat iskolánkban. A Tanár úr történelmet és földrajzot tanít az iskolában, valamint a 10.C osztály osztályfőnöke is. Ezen alkalommal vele csináltunk interjút, amelyből többek között kiderül, hogy mi kell egy ilyen díj elnyeréséhez, hogy miért választotta a tanári pályát, és amire mindannyian roppant kíváncsiak vagyunk: a történelmet vagy a földrajzot szereti jobban.  

  

Interjúztatók: - Milyen érzések töltötték el, amikor megtudta, hogy nevezték, majd mikor megkapta az Év Tanára díjat a 2020/21-es tanévben? 

  

Adamis Bence: - Nagyon jó érzés volt. Ugye rengeteg féle díj van, amit lehet kapni, és én most diákokat tanítok, tehát ha a diákoknak az a véleménye, hogy én felkerülhetek erre a listára és meg is nyerhetem, az végül is annak a visszajelzése, hogy talán nem csinálom olyan rosszul. Úgyhogy emiatt nagyon jó érzés volt, sokkal jobb, mintha egy, az iskolától független bizottság jelölt volna valamire, mert ez személyes és azoknak a véleménye, akik ismernek, és akiket tanítok.  

  

Interjúztatók: - Mit tanácsol azoknak a tanároknak, akik el akarják érni ezt a címet? 

  

A.B.: - Ehhez először azt kéne tudnom, hogy miért én kaptam. Őszintén szólva én azt érzem, hogy főleg a tavalyi évben, ami tényleg eléggé húzós volt mindenkinek, diákoknak, tanároknak egyaránt, mindenki próbálta a maximumot kihozni az adott helyzetből. Én azt láttam, hogy minden tanár nagyon sokat dolgozott, úgyhogy most kapásból nem is tudom hány embert fel tudok sorolni, aki ugyanúgy megérdemelte volna. Hogy miért pont én kaptam, azt nem tudom. Lehet, hogy egyszerűen csak szerencsésen jött ki. Sok embert tanítottam és egész osztályokat, viszonylag sokan ismertek. De szerintem az a fontos, hogy próbáljuk a diákok érdekeit is nézni. Akár, hogyha kell, akkor egyesével pár embernek is segíteni, még akkor is, ha sok időbe telik. 

  

Interjúztatók: - Volt egy történelem verseny a tavalyi évi online oktatás alatt, arról tudna mesélni? 

  

A.B.: - Azt a versenyt Szabó Anna tanárnővel és Pató Zoltán tanár úrral együtt csináltuk. A járványok téma eléggé adta magát, de igazából az ötlet és a megvalósítás főként Pató tanár úr érdeme, mi a tanárnővel inkább a feladatok írásában segítettünk, meg a végén az összerakásukban. Nagyon meglepődtünk azon és nagyon örültünk neki, hogy tényleg sok embert elért. Sokkal többen jelentkeztek, mint amire számítottunk, főleg márciusban, ami szerintem egy eléggé mély pontja volt mindenkinek.  

  

Interjúztatók: - Ön hogy élte meg a karantén időszakát? Esetleg változtatott valamit a tanítási módszerein? 

  

A.B.: - Szerintem nagyon nehéz volt, tanítani mindenképpen. Amit hallottam a diákoktól, az órán figyelni is nehéz lehetett, szerintem ez teljesen érthető. Nagyon sok munka volt vele, és egész nap a gép előtt kellett tanítani, ami kicsit új helyzet volt. Nem véletlen, hogy tanárnak jöttem és nem egy olyan munkát választottam, ahol egész nap a gép előtt kell ülni. Így nem szerettem annyira. Ami más volt, hogy sokkal több ppt anyagot kellett gyártani, ugyanis a diákság kevésbé mert kérdezni, és ha valamit nem értettek, akkor gyorsabban átsiklottak felette. De emellett tudtam, hogy haladnunk kell az anyaggal, mert eleve volt két érettségiző osztályom, és mellettük még minden évfolyamon voltak osztályaim. Tehát a motivációm az volt, hogy bármi van haladnunk kell, mert mindenkinek lesz majd egy érettségije a végén, ameddig el kell jutnunk.  

  

Interjúztatók: - Miért választotta a tanári pályát? 

  

A.B.: - Ezt mindenki meg szokta kérdezni tőlem, néha csodálkozva, néha meg nem értik, hogy miért. Ugye én történelmet és földrajzot tanítok és mind a kettőt nagyon szerettem mindig, már általános iskolában is. Aztán egy idő után kialakult, hogy valami olyasmi munkát szeretnék, ami nem egy irodában van, hanem emberek között, és ebből adta magát a tanári pálya. Így jött, de egyébként már viszonylag régen tudtam, hogy ezt szeretném csinálni. 

  

Interjúztatók: - Ha most lenne nyolcadik osztályos, akkor melyik szakot választaná itt, a Lászlóban? 

  

A.B.: - Erre nem is mondhatok mást, mint nyilván a C-t. De tényleg valószínűleg a humánt választanám, abból kiindulva, hogy én társadalomtudomány osztályba jártam. 

  

Interjúztatók: - A földrajzot vagy a történelmet szereti jobban?  

  

A.B.: - Nehéz választás, mert szerintem összekapcsolódik és mind a kettőben vannak nagyon jó dolgok, úgyhogy mind a kettőt szeretem. Talán amiatt választanám a törit, mert abból sokkal többet tanítok itt, az iskolában, így az kicsit közelebb áll hozzám, de tényleg nehéz dönteni. 

  

Interjúztatók: - Melyik történelmi korszakban élne legszívesebben és miért? 

  

A.B.: - Ez azért nehéz, mert nyilván vannak olyan korszakok, amiket jobban szeretek, és vannak, amiket kevésbé, bár mindegyikben van valami jó. De attól függetlenül, hogy én mindig szerettem a kora újkort, nem biztos, hogy ott élnék. Talán a XIX. században, mert így mégse azt mondom, hogy most, hanem egy korábbi időszakot, de azért akkor már voltak olyan színvonalon a városok és a találmányok, hogy nem lenne teljesen más, mint napjainkban.

Szerkesztették: Csomós Vera 11.A, Tóth Viktória  11.F

Szólj hozzá

Interjúk