2021. nov 05.

Interjú a Diákelnökkel

írta: Deles
Interjú a Diákelnökkel

20210902131036_img_8038.JPG

Interjúztatók: Miért választottad a biosz-kémia szakot a Lászlóban?
Nakos Dimitrios: Azért választottam ezt a szakot, mert az általános iskolában nagyon jó volt mind a biológia, mind a kémia tanárom és nagyon szerettem is ezeket a tantárgyakat, jó is voltam bennük, ezért úgy gondoltam, hogy ezzel szeretnék a későbbiekben is foglalkozni. Viszont utólag más irányba terelődtem és már nem ezek a tárgyak vonzanak. Most már inkább humános vagyok földrajz és történelem fakton, és ugyan a földrajz még mindig természettudomány, inkább a történelem ami most igazán érdekel.

Interjúztatók: Tervben volt-e a DÖK-ben való aktív részvétel, esetleg a diákelnöki cím?
N.D.: A diákelnökség nem volt célom a gimnázium előtt. Még a tojásbulim előtt megnéztem az iskola honlapját és láttam a DÖK fülét, ahol elolvasgattam az SZMSZ-t, a házirendet és a kapcsolódó bejegyzéseket. Akkor nagyon megtetszett, hogy a gimnázium ilyen komolyan veszi a diákok érdekeinek képviselését, ezért elhatároztam, hogy mindenképp szeretnék a DÖK-ben részt venni. Majd később, ahogy jobban megismertem az iskolai programokat, magát az iskolai életet és a diákéletet, akkor úgy gondoltam, hogy szívesen töltenék be magasabb pozíciót is. Először csak szekcióvezető szerettem volna lenni, aztán már diákelnök is, és szerencsére ezek meg is valósultak.

Interjúztatók: A továbbiakban is tervezel hasonló szervezetek tagja lenni?
N.D.: Az egyetemen mindenképp szeretnék benne lenni a hallgatói önkormányzatban (HÖK-ben). Persze még nem tudom ott milyen pozíciót szeretnék betölteni, vagy mire lesz időm, de szeretném majd a felsőoktatásban is képviselni a hallgatók érdekeit.

Interjúztatók: Ez azt jelenti, hogy szeretnél komolyabban foglalkozni a politikával?
N.D.: Mindenképpen szeretnék a politikával foglalkozni, nem feltétlenül, mint a politika aktív szereplője, hanem akár mint külső szakértő, vagy mint politikai elemző, de érdekel a politika és a közélet is.

Interjúztatók: Lenne valami, amin változtatnál a mostani rendszeren?
N.D.: Szerintem sok mindenen érdemes lenne változtatni. Kicsit úgy érzem, hogy az ország nem halad eléggé a korral, ezt az oktatás terén is tapasztalom, de szerencsére a Lászlóban nagyon sok a fiatal és pályakezdő tanár, akik már egy új szemlélettel érkeznek ide a gimnáziumba, és sok XXI. századi módszert alkalmaznak a tanítás terén. Ezen lehetne javítani, hogy minden iskolában így legyen, ne csak a Lászlóban, ne csak itt Budapesten, hanem az egész országban. Illetve az iskolák korszerűsítésére is többet kellene költeni, és a tanárokat is jobban meg kéne fizetni.

Interjúztatók: Mire vagy a legbüszkébb?
N.D.: Gimnáziumi időszakban egyértelműen a "Legyen tered" projekt, ezt muszáj megemlítenem. Ez egy nagy siker és mintaprojekt egész Magyarországon. Egész Közép-Európában ez az első ilyen építészeti bűnmegelőzési módszerekkel tervezett park vagy köztér, mellesleg ez abból a szempontból is nagy dicsőség számomra, hogy már nulladikos korom óta részt vettem ebben a projektben és mind a mai napig foglalkozom ezzel a témával, részese is vagyok ennek a közösségnek. De persze emellett ott van az, hogy diákelnök lehetek, ami szintén büszkeséggel tölt el, hogy a segíthetem a diákokat, megvédhetem és kiállhatok a jogaikért és érdekeikért, a közösségi életet fejleszthetem.

Interjúztatók: Melyik a kedvenc péksütid a Sparban?
N.D.: Elég gyakran szoktam járni, amiről le kéne szokni, de nem bírok magammal, és amúgy nem péksütit szoktam venni, hanem tejes Dörmit. Ez az én függőségem, de próbálok egy kis szünetet tartani, mert az utóbbi időben nagyon túlzásba estem.


Interjúztatók: Mi volt a jeled az óvodában és milyen összefüggést vélsz vele kapcsolatban felfedezni a jelenben?N.D.: Két ovis csoportba is jártam. Az elsőben medve volt a jelem. Hát sok összefüggést nem vélek felfedezni.

Interjúztatók: Na és a Dörmi?
N.D.: A Dörmi, tényleg! A Dörmi függőségem innen jön. A második ovis csoportomban pedig panda maci voltam. Jó jelképe az állatvédelemnek, és ugye én kiállok az állatvédelem és a környezetvédelem mellett.

Szerkesztették: Csomós Vera 11.A, Gáll Boglárka 11.A, Tóth Viktória 11.F

Szólj hozzá

Interjúk